A hivatalosan P.1HH ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance) jelzésű Hammerhead érdekessége, hogy egy sikeres, és nagyon futurisztikus kinézetű üzleti turboprop repülőgép alapján fejlesztették. Az olasz Piaggio gyár mindig is híres volt egyedi és úttörő formájú légi járműveiről. Ezek sorában található a P.180 Avanti is (lenti kép), mely jó alapot szolgáltatott a felderítő és őrjáratozó, automatikusan le és felszállni képes P.1HH ISR kifejlesztéséhez.
A P.1HH ISR Hammerhead (lent) legfontosabb műszaki paraméterei:
- Fesztávolság / Hossz / Magasság: 15,60 m / 14,40 m / 3,98 m
- Legnagyobb felszálló súly: 6146 kg
- Hajtómű / légcsavar: 2 x PW Canada PT6A-66B / Hartzell, öt tollú, hajlított (kis zajú)
- Maximális sebesség / Gazdaságos utazó sebesség: 395 csomó / 320 csomó
- Maximális repülési idő / szolgálati repülési magasság: 16 óra / 45,000 láb
- Maximális őrjáratozási idő 1500 km-re a bázistól: 10,5 óra
- Megfigyelő, bevetési szenzorok:
- Előrenéző infravörös érzékelő (FLIR EO/IR StarSafire 380HD
- Seaspray 7300 E Radar
A Selex felderítő berendezéseivel felszerelt Hammerhead első repülését 2014 decemberében hajtotta végre a szicíliai Trapani Birgi Légibázison. A berepülési programmal az olasz légierő illetékesei annyira elégedettek, hogy bejelentették, megrendelnek hat P.1HH ISR-t, és háromirányító és adatfeldolgozó állomást. A Piaggio a szállítást 2016-ban kezdi.