Az XactSense marketingesei szerint beléptünk abba a korszakba, amikor a drónokkal végzett 3D térképezés a tömegek számára elérhetővé vált. (Erről azért e sorok szerzőjének van véleménye, figyelembe véve, hogy önmagában a VLP-16 lidar listaára 8000 dollár, a drón pedig mintegy 65,000 dollár…)
A MAX8 egy új, átalakítható rotor-rendszerrel rendelkező, helyből felszáló, 120 cm legnagyobb átmérőjű UAV. A rotorlapátok 40 centisek, a használt akku pedig akár 32,000 mAh-s lehet. Az eszköz stabilizált szenzor platformmal - SSP-360 gimbal - rendelkezik, mely hordozhat kis és nagy-felbontású kamerát, vagy infravörös optikát, de akár a már említett Lidar-t is. Az integrálható eszközök a Velodyne HDL-32e és VLP-16 lidarjai, a FLIR Tao2 infra-szenzora, a SONY Alpha A7s, A7r és A6000 kamerái, stb.
A gyártó a MAX-8-at elsősorban olaj- és gázvezeték nyomvonal térképezésre, mobil tornyok és távvezetékek llenőrzésére, illetve távvezeték korridor felmérésre (pl. fa belógás) ajánlja. Ehhez (a szenzor tömegétől függően) egy felszállásból 30-60 perces repülési idő áll rendelkezésre.
A Velodyne VLP-16-os lidarja egy csinos kis 600 grammos szerkezet, mely akár egy tenyérben is elfér. (Azt azért ne felejtsük, hogy senki nem fotóztatná magát hosszasan egy fél kilós kenyeret a tenyerén tartva…) A szenzor 100 m-ig képes mérni (ez azt is jelenti, hogy a hordozó UAV mindössze néhányszor tíz méterre repülhet a céltól, - azaz, viszonylag hosszú mérési idővel kell számolni kiterjedt objektum, vagy térképezendő felszín esetén!) Ettől függetlenül, a VLP-16 ezen adata mégis figyelemre méltó, hisz a konkurensek hasonló termékei mindössze 10, vagy néhányszor tíz métert tudnak!